Om ons realisatieteam te versterken zijn we op zoek naar een verantwoordelijke publieksveiligheid en hospitality.
Ancienne Belgique is de bruisende muziektempel in het hart van Brussel. Met zo’n 400 concerten en meer dan 300.000 bezoekers per jaar behoort AB tot de top van de Europese concertzalen. Dit alles wordt in goede banen geleid door een gemotiveerd en professioneel team van een 60-tal medewerkers.
Opdracht
- Samen met je team ‘veiligheid & hospitality’ en de productieverantwoordelijke ben je verantwoordelijk voor een veilige, warme en inclusieve concertbeleving. Je staat in voor de fysieke en mentale veiligheid van de AB-bezoekers en werkt mee aan een beleid tegen grensoverschrijdend gedrag.
- Je staat in voor de dagelijkse planning en coördinatie van het team ‘veiligheid en publieksopvang’(+-13 personen). Je houdt hierbij rekening met het (artistieke) programma en de vooropgestelde budgetten.
- Crowd control en omgaan met ordeverstoorders zodat onze bezoekers zich rustig en comfortabel kunnen voelen, schrikken je niet af.
- Je beschikt over de juiste social skills om te bemiddelen bij incidenten.
- Je houdt indien nodig een veiligheidsbespreking met de entourage van de artiest.
- Je zorgt voor de gepaste procedures, briefings en controles. Je organiseert opleidingen en trainingen voor externe en interne medewerkers en stimuleert hun professionele ontwikkeling.
- Je kan in overleg en vanuit een nauwlettende helikoptervisie aanpassingen en verbeteringen aanbrengen op de werking, rekening houdende met onze kernwaarden.
- Je verzamelt en beantwoordt vragen en opmerkingen van ons publiek met betrekking tot veiligheid & hospitality.
- Je zorgt samen met de productieverantwoordelijke voor een constructief contact met de lokale overheden en de buurt.
- Je ondersteunt de gebouwbeheerder in het uitwerken, implementeren en monitoren van het algemeen preventiebeleid binnen AB. Je ziet erop toe dat de inrichtingen van AB beantwoorden aan de veiligheidsnormen.
Profiel
- Je begrijpt wat een veilige en inclusieve concertbeleving inhoudt en je bent gedreven om dit voor AB verder uit te werken.
- Je hebt ervaring met het aansturen van een team.
- Je kan klantvriendelijk en behulpzaam in gesprek gaan met een grote diversiteit aan mensen. Je hebt aandacht voor mensen in kwetsbare posities.
- Je kent Brussel door en door.
- Je hebt mondelinge en schriftelijke kennis van Nederlands, Frans en Engels. Kennis van een vierde taal is een troef.
- Je bent leergierig, flexibel, stressbestendig en een teamspeler.
- Je combineert strategisch inzicht, communicatieve vaardigheid en een hands-on mentaliteit om tot resultaat te komen.
- Je bent bereid tot regelmatig weekend- en avondwerk.
Aanbod
- Een voltijds of deeltijds (50%) bediendecontract van onbepaalde duur.
- Verloning volgens de barema’s van het paritair comité 304.
- Terugbetaling abonnement openbaar vervoer voor woon-werk verkeer, maaltijdcheques, groeps- en hospitalisatieverzekering, 13de maand, eindejaarspremie en tal van extralegale voordelen.
- Ruime opleidingsmogelijkheden.
- Een uitdagende job, de beste liveconcerten én geweldige collega’s.
Solliciteren
Stuur jouw motivatiebrief en CV ten laatste op 02 februari 2023 naar hr@abconcerts.be. Geef hierin duidelijk aan of je geïnteresseerd bent in een voltijdse of deeltijdse job. De eerste selectiegesprekken zullen plaatsvinden begin februari 2023. Indiensttreding mogelijk vanaf 1 maart 2023.
AB staat open voor elke kandidaat. De selectie gebeurt op grond van competenties ongeacht geslacht, geloof, huidskleur, nationaliteit, seksuele voorkeur of handicap. We streven naar een inclusieve werking die de Brusselse realiteit weerspiegelt: in het publiek, op het podium, en binnen het AB-team.
AB is een voortrekker op het gebied van ecologie en duurzaamheid binnen de culturele sector.
Milieuoverwegingen vormen een essentieel onderdeel van al haar beslissingen.