Ancienne Belgique is een bruisend muziekhuis in hartje Brussel met een hart voor jong talent en gevestigde artiesten. Niche en mainstream. Avontuurlijk en genre-overstijgend. Via een 400-tal concerten en projecten per jaar proberen we meer dan 300.000 bezoekers een onvergetelijke avond te bezorgen.
Dit alles wordt in goede banen geleid door een gemotiveerd team van een 60-tal medewerkers. Om het communicatieteam te versterken, zijn we op zoek naar een ‘medewerker Ticketing & Customer Service’.
Opdracht
- Je maakt deel uit van het subteam Ticketing binnen AB’s communicatieploeg. Samen met drie fijne en ervaren collega’s ben jij verantwoordelijk voor de honderdduizenden tickets & jetonbons die jaarlijks de deur uit vliegen.
- Je bent medeverantwoordelijk voor het eventbeheer op onze verschillende platformen. Hierbij houd je het overzicht over de volledige ticketverkoop voor de concertagenda van AB.
- Je werkt mee aan de customer service en customer care van AB. Hierbij schenk je voldoende aandacht aan permanente publieksbevraging en een continue optimalisatie van publiekscomfort.
- Je bent medeverantwoordelijk voor AB’s guestlistbeheer en gaat hier eerlijk en doordacht mee om.
- Je wordt mee ingeschakeld om overdag en op concertavonden de balie te bemannen.
- Je bepaalt mee de inhoud van ons Solidair Ticket-verhaal en volgt dit zowel budgettair als organisatorisch op. Als projectverantwoordelijke van ‘Solidair Ticket’ trek je naar buiten en bouw je een duurzaam netwerk uit van Brusselse partnerorganisaties (socio- culturele organisaties, collectieven, jeugdorganisaties, koepelorganisaties,...).
- Je ontwikkelt drempelverlagende initiatieven (met betrekking tot prijszetting, taalgebruik, zichtbaarheid, ...), zodat iedereen zich veilig en welkom voelt in AB.
- Je staat wanneer nodig je collega’s bij in andere taken binnen team TC Matic (Team Communicatie Marketing Ticketing).
Profiel
- Je hebt ervaring met ticketing, bij voorkeur binnen de muziek - of event sector.
- Enthousiasme, klantvriendelijkheid en motivatie zijn belangrijker dan diploma’s.
- Je bent stressbestendig, weet je werk goed te organiseren en werkt zeer nauwkeurig.
- Je hebt zin voor initiatief en werkt vlot zelfstandig en in teamverband.
- Je bent sociaal, communicatief en empathisch.
- Je hebt een sterke link met Brussel. Je vindt je weg in het netwerk van sociale en culturele organisaties.
- Je bent een natuurlijke netwerker met uitgesproken communicatieve skills.
- Je spreekt en schrijft vlot in het Nederlands, Frans en Engels.
- Je bent bereid geregeld avond- of weekendwerk te doen (gemiddeld 1/week).
Aanbod
- Voltijds bediendencontract van onbepaalde duur met onmiddellijke indiensttreding
- Verloning volgens de barema’s van het paritair comité 304
- Terugbetaling abonnement openbaar vervoer voor woon-werk verkeer, maaltijdcheques, groeps- en hospitalisatieverzekering, 13de maand, eindejaarspremie en tal van extralegale voordelen.
- Ruime opleidingsmogelijkheden.
- Een uitdagende job in een geweldig team. ❤
Solliciteren
Stuur jouw motivatie en CV voor 24 09 2023 naar hr@abconcerts.be.
De eerste selectiegesprekken zullen plaatsvinden tijdens de eerste week van oktober. Indiensttreding is mogelijk vanaf november 2023.
AB staat open voor elke kandidaat en selecteert enkel op basis van competenties en talenten. We streven naar een open en inclusieve werking die Brussel weerspiegelt: in het publiek, op het podium, en binnen het AB-team.