Ancienne Belgique is de bruisende muziektempel in het hart van Brussel. Met zo’n 320 concerten en meer dan 300.000 bezoekers per jaar behoort AB tot de top van de Europese concertzalen. Dit alles wordt in goede banen geleid door een gemotiveerd en professioneel team van een 50-tal medewerkers. Om het managementteam te versterken zijn we op zoek naar een ‘Facilitair Manager’.
AB staat open voor elke kandidaat. De selectie gebeurt op grond van competenties ongeacht geslacht, geloof, huidskleur, nationaliteit, seksuele voorkeur of handicap. We streven naar een inclusieve werking die de Brusselse realiteit weerspiegelt: in het publiek, op het podium, en binnen het AB-team.
AB is een voortrekker op het gebied van ecologie en duurzaamheid binnen de culturele sector. Milieuoverwegingen vormen een essentieel onderdeel van al haar beslissingen.
Functieomschrijving
- Als ‘Facilitair Manager’ ben je eindverantwoordelijk voor het beheer, het onderhoud, de veiligheid en uitrustingen van het gebouwencomplex van AB. Ook toekomstige infrastructurele projecten staan onder jouw hoede. Je stuurt hierbij een team van medewerkers aan, en maakt deel uit van het managementteam.
- Het AB-gebouw is eigendom van de Vlaamse Gemeenschap en telt 10 000m2 waaronder drie concertzalen, 2 kantorenzones, vergaderzalen, een opnamestudio, verschillende horecapunten, twee keukens én binnenkort een nieuw café-restaurant op het dak.
Opdracht
- Je staat zelfstandig in voor het voorbereiden, uitwerken en begeleiden van toekomstige infrastructurele projecten. Je doet dit in nauwe samenwerking met de commissie infrastructuur van de Vlaamse Gemeenschap.
- Je ontwikkelt een ambitieuze visie op duurzaam energiegebruik, waaronder het reduceren van de broeikasgasemissies zoals omschreven in de Vlaamse Klimaatstrategie 2050. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van een bijhorend actieplan.
- De veiligheid van personeel, publiek en artiesten staat onder jouw supervisie. Samen met de gebouwbeheerder/interne preventieadviseur breng je de veiligheidsrisico’s in kaart, en ontwikkel een globaal preventieplan en jaarlijkse actieplannen.
- Je bent verantwoordelijk voor de langetermijnplanning aan de hand van een meerjarenonderhoudsplan.
- Je onderhandelt de contracten met de onderhoudsfirma’s en de concessiehouders. Je neemt de nodige maatregelen zodat deze ‘service-level agreements’ correct worden nageleefd.
- Je bent de interne IT-systeembeheerder en zorgt samen met de externe IT-partner voor het beheer van de technische omgeving.
- Je coördineert de onderhoudsploegen. Je ontwikkelt en motiveert je teamleden.
Profiel
- Je volgde een master bouwtechnische opleiding of hebt door ervaring gelijkwaardige kennis (bouwkunde, elektrotechniek, werktuigbouwkunde,…) opgebouwd.
- Je hebt kennis van Windows Server Operating Systems & Services en van gebouwbeheersystemen (Desigo). Noties van de wetgeving omtrent overheidsopdrachten is een pluspunt. Ervaring in IT-projectwerking is een troef.
- Je beschikt over minstens 5 jaar technische en leidinggevende ervaring. Je bent planmatig sterk in het aansturen van mensen, maar beschikt eveneens over de nodige soft skills om medewerkers te coachen, te ontwikkelen en te motiveren.
- Je bent bedreven in het aanbrengen van structuur in tijd, ruimte en prioriteiten bij het aanpakken van taken of problemen.
- Je hanteert hoge kwaliteitsnormen in je werk, en streeft steeds naar het verbeteren van systemen en procedures.
- Je hebt een goed analytisch vermogen. Je herkent belangrijke informatie, legt verbanden en doorgrondt problemen in hun volle complexiteit.
- Als lid van het managementteam ben je oprecht betrokken bij thema’s als duurzaamheid, diversiteit, inclusie, lokale verankering,… Je weet hoe je voor deze thema’s een draagvlak creëert binnen je team.
- Je hebt een goede mondelinge en geschreven kennis van het Frans en Engels.
Aanbod
- Een voltijds bediendencontract van onbepaalde duur.
- Terugbetaling abonnement openbaar vervoer voor woon-werk verkeer, maaltijdcheques, groeps- en hospitalisatieverzekering, 13de maand, eindejaarspremie en tal van extralegale voordelen.
- Ruime opleidingsmogelijkheden.
- Een uitdagende job, veel muziek én geweldige collega’s.
Solliciteren
Stuur jouw vragen en/of motivatiebrief en CV vóór 15 agustus naar hr@abconcerts.be.