Ancienne Belgique is de bruisende muziektempel in het hart van Brussel. Met zo’n 320 concerten en meer dan 300.000 bezoekers per jaar behoort AB tot de top van de Europese concertzalen. Dit alles wordt in goede banen geleid door een gemotiveerd en professioneel team van een 50-tal medewerkers. Om de zakelijke cel te versterken zijn we op zoek naar een ‘Boekhoud(st)er’.
Functieomschrijving
- Als ‘boekhouder’ ligt je focus op de dagelijkse boekhoudkundige verrichtingen, en werk je samen met de financieel manager aan een optimaal zakelijk beleid voor AB.
Opdracht
- Je staat in voor de leveranciersboekhouding (facturen controleren en inboeken, betalingen uitvoeren en opvolging crediteurenbeheer,… ) en voor de klantenboekhouding (opvolgen debiteurenbeheer, diverse verkoopfacturen opmaken en inboeken,… .
- Je bent verantwoordelijkheid voor alle betalingen in ons betalingsprogramma Isabel.
- Samen met het artistieke team van AB bereid je de aangifte van de ‘artist taks’ voor.
- Je maakt zaalhuurcontracten op voor B2B-events of externe concertorganisatoren, en zorgt voor een correcte afrekening.
- Je beheert de kas en volgt de inkomsten van de lockers op.
- Je verwerkt de VISA-staten.
- Je analyseert administratieve processen en zoekt steeds naar mogelijkheden om deze te verbeteren.
- Je draait mee in de brede werking van AB en ondersteunt indien nodig ook andere teams binnen AB. Zo kunnen bijvoorbeeld de buren van het HR-team hulp gebruiken, of vervang je iemand die afwezig is aan het onthaal.
Profiel
- Je hebt een eerste boekhoudkundige ervaring, of volgde een relevante opleiding (accounting administration, cultuurmanagement…)
- Basiskennis van BTW is een vereiste. Kennis van Winbooks is een pluspunt.
- Je bent sterk geïnteresseerd in het financiële reilen en zeilen van een concertzaal.
- Je haalt veel voldoening uit een nauwkeurige administratie.
- Je werkt gestructureerd en zelfstandig in het plannen, uitvoeren en opvolgen van taken.
- Je kan goed omgaan met mensen; je bent communicatief en sociaal vaardig.
- Je werkt vlot samen, zowel intern als extern met andere partners en organisaties.
- Je kan omgaan met vertrouwelijke informatie; je handelt hierin diplomatisch en discreet.
- Je hebt een basiskennis Frans & Engels.
- Je voelt je betrokken bij de werking van AB, en meer bepaald bij het belang van een dynamisch personeelsbeleid om onze ambities te realiseren. Je interesse voor AB is breed, en je bent bereid in drukke periodes ook andere teams administratief of logistiek te ondersteunen.
Aanbod
- Een voltijds of 4/5e bediendencontract van onbepaalde duur.
- Verloning volgens de barema’s van het paritair comité 304.
- Terugbetaling abonnement openbaar vervoer voor woon-werk verkeer, maaltijdcheques, groeps- en hospitalisatieverzekering, 13de maand.
- Ruime opleidingsmogelijkheden.
- Een uitdagende job, veel muziek én geweldige collega’s.
Solliciteren
Stuur jouw motivatiebrief en CV vóór 18 april naar hr@abconcerts.be. Aangezien we ook op zoek zijn naar een nieuwe collega ‘HR Support’ (zie andere vacature), mag je ervaring en competenties met betrekking tot deze functie ook vermelden in je motivatiebrief. We zijn namelijk op zoek naar een stevige tandem die elkaar in drukke periodes kan ondersteunen.
De eerste gespreksronde vindt plaats op donderdag 21 april. Indiensttreding kan zo snel mogelijk.
AB staat open voor elke kandidaat. De selectie gebeurt op grond van competenties ongeacht geslacht, geloof, huidskleur, nationaliteit, seksuele voorkeur of handicap. We streven naar een inclusieve werking die de Brusselse realiteit weerspiegelt: in het publiek, op het podium, en binnen het AB-team.
AB is een voortrekker op het gebied van ecologie en duurzaamheid binnen de culturele sector. Milieuoverwegingen vormen een essentieel onderdeel van al haar beslissingen.