Warp Records, "de thuishaven van visionaire post-genre muziek", herbergt al sinds '89 artiesten die de regels van de elektronische muziek aan hun laars lappen. Met artiesten die staan voor avontuur en grensverleggende visie, blijft het tot op vandaag een van 's werelds meest creatieve en onafhankelijke platenlabels.
We zijn heel excited om deze 4 waanzinnige Warp artiesten te verwelkomen op ons BRDCST-festival.
4 april: Autechre
AE is al meer dan 35 jaar onnavolgbaar en onimiteerbaar met hun stuiterende electronica die tegelijkertijd complex, abstract, donker, kubistisch maar evenzeer funky klinkt. Hun jongste tweeluik SIGN en PLUS (2020) klonk volgens Stereogum dan ook eerder als âsome of the most human music theyâve ever madeâ. Hun jongste passage in BelgiĂ« dateert alweer van 2016. De Standaard schreef daarover destijds: âAutechre is live nog altijd pure avant-garde: uitdagend, verbluffend en inspirerend.â Over hun meest recente VK-tour zei The Guardian dan weer: âAutechreâs live environment is liable to switch at any moment from dreamscape to nightmare. Itâs futuristic music made of sonic ruins â fragments unearthed from the darkness. - ****â
7 april: Clarissa ConnellyÂ
De Schots-Deense componiste, producer, zangeres en multi-instrumentaliste Connelly heeft al een Nordic Music Prize op zak en werd getekend door Warp, net zoals BRDCST-acts Autechre, Oneohtrix Point Never en Slauson Malone 1. BeĂŻnvloed door Keltische mythologie, laveert Connelly tussen de muzikale leefwereld van zowel Kate Bush als Vashti Bunyan.
7 april: Slauson Malone 1
Nu al een Warp-icoon: Jasper Marsalis - zoon van de befaamde jazztrompettist Wynton Marsalis - ook bekend als Slauson Malone 1. Marsalis leverde onder andere beats voor Solange en Earl Sweatshirt en zijn Warp-debuut Excelsior is volgens Line Of Best Fit een âmasterpiece of American surrealism. As if Frank OceanâsâŻâBlondeââŻwas re-imagined as Brain WilsonâsâŻâSmileââ. Zijn optredens zijn eerder performances te noemen. Oor (over zijn passage op Le Guess Who?): âMalone 1 begint zijn set al improviserend op akoestische gitaar. Dan springt hij het publiek in, krijst in de microfoon, klimt weer het podium op, deconstrueert zijn liedjes tot verwarrende collages, citeert Afrika Bambaataa en covert producersgenie Joe Meekâs âI Hear A New Worldâ.â
8 april: Oneohtrix Point NeverÂ
De uit Brooklyn afkomstige muzikant/componist Daniel Lopatin legde sinds zijn debuut in â07 een ronduit indrukwekkend parcours af. Met releases op Editions Mego en later Warp als thuishaven, wist Oneohtrix Point Never â OPN voor de vrienden â zich op te werken tot de wereldtop der electronica-artiesten. Hij werkte samen met o.a. James Blake, Iggy Pop en RosalĂa, stond live aan de zijde van ANOHNI (ook in AB) en The Weeknd (tijdens de Super Bowl halftime show). Hij leverde productiewerk af voor o.a. FKA Twigs, David Byrne en Moses Sumney. Zijn installaties en werken waren al te zien op prestigieuze plekken als The Park Avenue Armory en MoMA PS1 in New York, alsook in Tate Britain in Londen. Soundtracks verzorgde hij o.a. voor Sofia Coppolaâs The Bling Ring.
OPN trekt als laatste act de deur van BRDCST achter zich dicht. Het wordt een aftershow met een bloemlezing van vroeger werk â van Returnal over Replica, R Plus 7 tot Age Of - Ă©n uiteraard van zijn jongste album Again dat mede tot stand kwam dankzij AI. ââAgainâ features some of his most touching musicâ, aldus The Guardian. Hij wordt bijgestaan door long-time collaborator Nate Boyce âwho developed a new real-time animation system that updates the graphical themes dating back to their earliest collaborationsâ. Een review uit AustraliĂ« na OPNâs passage in Sydney in â23: âThis show was a pure sensory hallucination.â