In een wereld die constant in verandering is en in een multiculturele stad als Brussel die bruist van diversiteit kan muziek mensen samenbrengen.
In een reeks lezingen buigen KU Leuven & AB zich over maatschappelijke uitdagingen en gaan ze op zoek naar mogelijkheden in de muziekscene en het nachtleven. Sociale media: een vloek of een zegen voor de muzieksector? Op die vraag proberen we een antwoord te formuleren tijdens de volgende KU Leuven x AB Talk. Het gesprek wordt gevoerd in het Engels.
Ontdek het panel!
De moderator van deze talk is Lucas Declercq, hij gaat in gesprek met Berre, Maxim Meyer-horn, Luca Carbone, Lucas Declercq en Inès Haddouch.
Lucas Declercq
Lucas geeft bij VI.BE advies aan iedereen die bezig is met muziek. In de eerste plaats aan artiesten, maar ook mensen uit de bredere muzieksector zijn meer dan welkom voor een babbel. Of het nu gaat over het releasen en promoten van je eerste single of over meer zakelijke topics zoals auteursrechten of geldzaken, je kan steeds bij hem terecht met al jouw vragen!
Berre
Twee jaar geleden kon je de muziek van Berre nog enkel in parkeergarages horen weergalmen, maar dat is vandaag absoluut niet meer het geval. Hij startte zijn zangcarrière als straatmuzikant en door filmpjes op TikTok te posten, waarin hij bekende covers bracht vanuit onder andere zijn eigen garage. Al snel gingen enkele van die TikTok’s viraal en weerklonk zijn stem plots door de telefoons van miljoenen mensen wereldwijd.
Inès Haddouch
Inès, een enthousiaste en gepassioneerde freelancer van 25 jaar uit Brussel, heeft haar academische pad gevolgd met een scherp oog voor digitale innovatie, afstuderend met onderscheidingen in Digitale Business, Digital Media Management en Media & Entertainment Business. Momenteel is Inès (independent) promo manager bij Sony Music en zet ze haar vaardigheden en kennis in om artiesten te promoten in Wallonië en Vlaanderen, met een focus op digitale opportuniteiten. Inès brengt een uniek perspectief naar het panel, met haar diepgaande kennis van zowel de muziekwereld als de digitale marketingindustrie.
Maxim Meyer-horn
It is impossible to have a boring day with Max. This creative multitalent brings the fireworks all day, every day. At Five Oh Max is responsible for building bridges between artists and Dutch speaking media, making sure our talents’ stories are brought to the relevant partners, whether that’s radios, online, print or social media.
Luca Carbone
Luca Carbone is a PhD candidate at the School for Mass Communication Research at KU Leuven and a fellow at the department of Sociology at Harvard University. Luca’s research focuses on popular music, adolescents' music consumption, social inequalities and mental health.