Ancienne Belgique is een bruisend muziekhuis in hartje Brussel met een hart voor jong talent en gevestigde artiesten. Niche en mainstream. Avontuurlijk en genre-overstijgend.
Via een 400-tal concerten en projecten per jaar proberen we meer dan 330.000 bezoekers een onvergetelijke ervaring te bezorgen. Dit alles wordt in goede banen geleid door een gemotiveerd team van een zestigtal medewerkers. Om het communicatieteam te versterken, zijn we op zoek naar een Communicatieverantwoordelijke Projecten & Festivals.Opdracht
- Je maakt deel uit van team TCMATIC (Team Communicatie, Marketing & Ticketing). Samen met een tiental fijne en ervaren collega’s ben je mee verantwoordelijk voor de communicatie en marketing in AB.
- Je bent uitvoerend eindverantwoordelijke voor de communicatie van AB-projecten en festivals. Een greep uit de huidige projecten en festivals: BRDCST, Boterhammen & Feeërieën, Black History Month, braindance, Sound Track, Youth L’AB, Outrageous, …
- In tandem met de programmatieploeg zet je nieuwe projecten en festivals in de markt.
- Je bedenkt, ontwikkelt en bent verantwoordelijk voor de uitvoering van communicatieplannen voor projecten en festivals. Deze plannen bevatten alle vormen van communicatie: advertenties in kranten en magazines, radiospots, postering, online en social ads, social content, influencer marketing, interne signalisatie, …
- Voor de uitvoering van communicatieplannen coördineer je het werk met andere collega’s binnen het team, zoals de social media manager, persverantwoordelijke, digital markteer en graphic designer.
- Je coördineert de teksten van alle projecten en festivals. In sommige gevallen schrijf je die zelf, in andere gevallen stuur je externe copywriters aan.
- Je bewaakt de visuele stijl van alle projecten en festivals, in samenspraak met onze graphic designer.
- Voor sommige projecten bepaal je de communicatiestrategie in samenspraak met externe partners (bv. Black History Month, Outrageous, Sound Track).
- Je beheert een freelancebudget om bij een hoge workload bepaalde projecten en festivals uit te besteden.
- Je wordt soms ingeschakeld om tijdens concertavonden de guestlistbalie te bemannen. Deze taak wordt gedeeld met je TCMATIC-collega’s.
- Je hebt minstens 3-5 jaar ervaring als communicatiemedewerker. Enthousiasme en motivatie zijn belangrijker dan diploma’s.
- Je hebt voldoende ervaring met een coördinerende functie en met het aansturen van je collega’s.
- Je vindt het een uitdaging om een project van A tot Z uit te denken en om je collega’s hiervoor warm te maken.
- Je bent empathisch, werkt graag samen met anderen en weet hoe je inclusief moet communiceren.
- Je hebt een scherpe pen en biedt ondersteuning bij copywriting en eindredactie.
- Je hebt bij voorkeur ervaring met digitale marketing.
- Je bent stressbestendig, weet je werk goed te organiseren en werkt zeer nauwkeurig.
- Je kan jezelf vlot uitdrukken in het Nederlands, Frans en Engels.
- Je bent vertrouwd met de eigenheid van de culturele- en muzieksector. Je bent bereid om ’s avonds en in het weekend te werken.
- Je hebt affiniteit met Brussel en haar verschillende gemeenschappen.
- Voltijds bediendencontract van onbepaalde duur met onmiddellijke indiensttreding.
- Verloning volgens de barema’s van het paritair comité 304.
- Terugbetaling abonnement openbaar vervoer voor woon-werkverkeer, maaltijdcheques, groeps- en hospitalisatieverzekering, 13e maand, eindejaarspremie en tal van extralegale voordelen.
- Ruime opleidingsmogelijkheden.
- Een uitdagende job in een geweldig team. ❤
- Stuur jouw motivatie en CV voor 30 juni 2024 naar hr@abconcerts.be.
AB staat open voor elke kandidaat en selecteert enkel op basis van competenties en talenten. We streven naar een open en inclusieve werking die Brussel weerspiegelt: in het publiek, op het podium, en binnen het AB-team.