Dit is onderdeel van
Coca-Cola Sessions
Steak Number Eight, nog steeds de jongste Humo’s Rock Rally winnaars ooit (2008), laten na een jaartje stilte terug van zich horen. Hun langverwachte opvolger voor ‘When The Candle Dies Out’ ligt in de winkels vanaf 1 maart. De productie was in handen van Mario Goossens (Triggerfinger, The Black Box Revelation) en het album werd gemixt in Seattle door Matt Bayles (Mastodon, Pearl Jam). Het jonge geweld uit Wevelgem reisde mee naar de Noord-Amerikaanse stad en speelde er zijn eerste live concert van dit jaar in Studio 7. Hun reisdagboek was live te volgen op HUMO. Wat mogen jullie verwachten: stevig gitaargeweld afgewisseld met soundscapes die je minutenlang doen wegzweven. Steak Number Eight brengt melodische postrock/noise en hun muziek kent invloeden van o.a. Isis, Neurosis, Pelican, Red Sparowes en Deftones.
Musth rocks your world, burns your eyes and crushes your heart. In een mix van hardcore en postrock vinden ze hun origine maar Musth is Musth. In 2009 werkten ze hard aan hun debuut dat een thuishaven vond bij het succulente Funtime label.
Coca-Cola Sessions? Onze verfrissende structurele partner die in deze naam verborgen zit zorgde vanaf het seizoen '09-'10 voor 9 extra Clubconcerten ter ondersteuning van debuterend Belgisch talent. En dat voor een mooi en jong publiek. In het eerste persbericht schreven we bovendien: ‘Vandaag al de artiest ontdekken die binnen enkele jaren het tuinfeest van Herman Schueremans mag afsluiten’? Die paragraaf bleek zowaar visionair te zijn want zowel Balthazar als Customs stonden voorbije zomer op het podium van Rock Werchter.
Met uitverkochte concerten van Arquettes, The Tellers, Addicted Kru Sound feat. Selah Sue en Netsky presenteerden we dit seizoen alvast een nieuwe spraakmakende reeks Coca-Cola Sessions. Vanaf dit seizoen ook telkens aangevuld met reportages, te bekijken op ABtv en Moodio.tv. Voorjaar 2011 komen ondermeer The Galacticos, Steak Number Eight en Intergalactic Lovers aan bod.