Avond rond Dusseldorf's kwaliteitslabel TAL
Het Duitse kwaliteitslabel TAL werd in 2016 opgericht door Stefan Scheider die we nog kennen van To Rococo Rot, Kreidler en z’n vele zijprojecten. Het label bracht in het verleden werk uit van o.a. Ogoya Nengo and the Dodo Women’s Group, Asmus Tietchens, Reiko Kudo, Sam Prekop & John McEntire, Mapstation, Tolouse Low Trax, Tentenko,… In het Salon stellen we 2 nieuwe releases van het label voor.
So Sner is een duo met basklarinetiste Suzanne Gartmayer en Stefan Schneider op electronica. De opnames van hun debuutalbum startte in 2015 in Kraftwerk’s voormalige Kling Klang-studio en werd in 2020 afgewerkt in de Stammhaus Kirche in Düsseldorf. Over hun muziek zeggen ze zelf: ’So Sner's sound is equally oriented towards experiment and tradition, whose roots can be traced back to the UK of the early 80s: an era in which soul and synth, jazz and industrial, avant-garde and polyrhythm were blended with the help of intellectualism and punk attitude in such a way that manifold sketches of possible music emerged which are only being colorized today. Like So Sner - from the very first stomp to the very last drop.’
In 2018 bracht TAL een re-release uit van de cassette Arctica (1987) van Konrad Kraft, het alter-ego van Dusseldorfer Detlef Funder. Daar waar zijn experimentele, op modulaire synth gecreëerde, werk uit de vroege jaren ’80 geïnspireerd is door musique concrète en industrial music maakt hij later een shift naar eerder beat gerichte muziek met zijsprongen naar trance en techno. Tussen 1999 en 2007 legt hij zich meer toe op de uitbouw van z’n studio, z’n werk als mastering engineer en het creëren van audiosculpturen. De laatste jaren focust hij zich opnieuw op zij ware passie, experimentele electronische muziekt