Om aan de grote vraag naar tickets te voldoen speelt Baroness en support Drums Are For Parades een extra show op dezelfde dag, evenwel in de namiddag.
‘Blue Record’ luidt een nieuwe etappe in voor de Amerikaanse band Baroness. Hun debuut ‘The Red Album’ werd al door het vooraanstaande heavy metal magazine Revolver omgedoopt tot Album Of The Year 2007. Maar ook ‘Blue Record’ is een klassieker in wording met zijn gelaagde structuur en avontuurlijke arrangementen. Riffs en melodieën vinden elkaar in de wereld genaamd Baroness die door producer John Congleton (Explosions In The Sky, Black Mountain) op band werd gezet. Van southern rock tot sludgemetal maar evengoed van The Mars Volta tot Thin Lizzy, gelardeerd met de dissonantie van een Fugazi. ‘Blue Record’ laat ook een rijkere band horen, ondermeer in ‘Steel That Sleeps The Eye’ waar je zelfs flarden Moody Blues en Fleet Foxes terughoort. Dus kan het Decibel magazine (America's first real extreme music magazine) alleen maar besluiten: ‘How they made what may be the album of the year’.
Het trio Drums Are For Parades is afkomstig uit Gent en grossiert in noiserock van de vuilste soort. Maar mét klasse. Én oog voor detail, zie hun mooi uitgegeven (en ondertussen uitverkochte) 10 inch die de poëtische titel 'Artificial Sacrificial Darkness in The Temple of The Damned' meedraagt. Deze EP werd – opvallend genoeg - geproduced door Niek Meul van Das Pop en verscheen via het Skeleton Ears label. Meer nog, ook voor hun debuut sprak de band Niek Meul én Reinhard Vanbergen (beiden van Das Pop) aan als producers. Dra trekken ze de studio in, maar de band zal de avond van Baroness alvast heel wat nieuw materiaal even ‘roadtesten’ zoals dat heet.