Kent u de 'Koninginnen Van Het Stenen Tijdperk'? U zult er aan denken terwijl u onderstaande leest!
Brussel: de mooiste en de lelijkste stad ter wereld, de vaalste en de kleurrijkste, de meest opgewekte en sombere, overzichtelijk en toch ondoorgrondelijk en de meest surrealistische. Een stad zonder taal, of toch wel? De Brussels spuwende Fanfaar knutselt en bouwt voort op dat uitstervende dialect en creeërt zo een eigen taaltje.
De Fanfaar timmert sinds 2004 gestaag aan een eigenzinnige weg en won daarbij o.a. de Nederpopprijs (2008), scoorde een finaleplaats in de Nekkawedstrijd (2005) en bracht in 2009 zijn debuutplaat ‘Zonder Compasse’ uit. Singles en videoclips zoals 'Adieu', Televees', ‘Armand Pien’ en 'Ce Soir...' gingen niet onopgemerkt voorbij. De Fanfaar heeft tijdens de afgelopen 6 jaar een heuse live reputatie opgebouwd met succesvolle passages op diverse grote podia in België en Nederland.
Op 25 oktober komt hun 2de album ‘Glorie Glorie’ uit. De plaat werd geproduced en opgenomen door Ace Zec (Customs). Deze zorgde voor een sound die eerder aanleunt bij Triggerfinger en The Hickey Underworld dan bij De Mens of Gorki. Op de plaat staan ondermeer gastbijdragen van Jan De Wilde en Gianni Marzo (Isbells, Marble Sounds). Fred Kevorkian (The Blackbox Revelation, Triggerfinger) masterde de hele handel. Kortom: een bom van een plaat die je doet twijfelen of het zingen in je moerstaal toch niet cooler is dan in het Engels? Yés!