Van American Primitivism tot post classical . Van John Fahey tot 130701.
BRDCST is het buitengewoon indoor voorjaarsfestival van AB waarbij we inzetten op muzikale grenzeloosheid. De naam is een directe verwijzing naar de retro futuristische elektronicapop van de Engelse band Broadcast die het afgelopen decennium inspirerende albums uitbracht als ‘Haha Sound’ en ‘Noise Made By The People’. Centraal tijdens BRDCST staan artiesten die muzikale vernieuwing hoog in het vaandel dragen. Ons muzikale buikgevoel doet de rest.
Een Liveurope concert:
Het eerste pan-Europese initiatief dat concertzalen ondersteunt bij de promotie van opkomend muzikaal talent uit Europa.

DANIEL BACHMAN (us)
De jonge akoestische gitarist Daniel Bachman heeft – ondanks zijn jonge leeftijd (25) – al een zeer indrukwekkend oeuvre opgebouwd met niet minder dan een 8-tal albums op de teller. Zijn aan John Fahey-achtige fingerpicking-techniek beklijfd en de meeste songs hebben een intensiteit die je niet zou toekennen aan iemand van zijn leeftijd. Met invloeden uit traditionele blues, ‘Apalachian hill music’ en lange raga/drone-stukken, grijpt zijn werk terug naar het ‘American Primitivism’ dat we kennen van bovenvermelde Fahey en artiesten als James Blackshaw, Leo Kottke en Jack Rose. Heerlijke folky blues-pracht die niemand onberoerd laat!
RESINA (Polen)
Afgelopen jaar ontdekt op het Poolse Unsound festival: de al even Poolse celliste Resina die ons meteen inpakte met haar subtiele en intense snarenspel. Ook Fat Cat’s post classical imprint 130701 was zo onder de indruk van een demo die ze instuurde dat ze Karolina Rec (Resina’s echte naam) meteen een plekje gaven naast labelgenoten als Ian William Craig, Hauschka en Jóhann Jóhannsson. Horen is betoverd worden.
Toegang is gratis volgens het principe ‘Eerst komt, eerst maalt.’
Dit geldt tevens voor zij die in het bezit zijn van een Limited BRDCST Festival Pass.