‘Mind-expanding suites of melody and unhurried curiosity’
BRDCST is het gloednieuwe indoor voorjaarsfestival van AB waarbij we inzetten op muzikale grenzeloosheid. De naam is een directe verwijzing naar de retro futuristische elektronicapop van de Engelse band Broadcast die het afgelopen decennium inspirerende albums uitbracht als ‘Haha Sound’ en ‘Noise Made By The People’. Centraal tijdens BRDCST staan artiesten die muzikale vernieuwing hoog in het vaandel dragen.
Kaitlyn Aurelia Smith groeide op in de natuur van de Orcas eilanden, gelegen in de ‘Bay Area’ net boven Seattle en aan de Canadese grens. Een plaats die ze zelf omschrijft al 'one of the most magical and peaceful places I have ever been.'
Alhoewel ze pas vele jaren later beginnen te experimenteren is met modulaire synths, is haar creatieve werk steeds geïnspireerd geweest door de levendigheid en de sereniteit van de Orcas.
Ze studeerde compositie en geluidstechniek aan het Berklee College of Music en na zich toe te leggen op stem, piano en klassieke gitaar kwam ze via een buurman in contact met een Buchla 100 systeem waarna ze zich volledig is gaan toespitsen op het maken van elektronische muziek met de hulp van, al dan niet modulaire, analoge synthesizers.
Haar eerste album Euclid (2015, Western Vinyl) werd overal goed ontvangen en in april verschijnt haar nieuw album EARS.
Haar muziek kan je omschrijven als geesteverruimende, speelse, dronerige melodieuze suites. Ideaal voer voor fans van de vroege electronica pioniers, Terry Riley, Laurie Spiegel of Suzanne Ciani.
Inkom is gratis maar de plaatsen zijn beperkt