Dit is onderdeel van
BRDCST 2017►2023
Boekpresentatie en Artist Talk rond moraliteit, pornografie en kunst
BRDCST is het buitengewoon indoor voorjaarsfestival van AB waarbij we inzetten op muzikale grenzeloosheid. De naam is een directe verwijzing naar de retro futuristische elektronicapop van de Engelse band Broadcast die het afgelopen decennium inspirerende albums uitbracht als ‘Haha Sound’ en ‘Noise Made By The People’. Centraal tijdens BRDCST staan artiesten die muzikale vernieuwing hoog in het vaandel dragen. Ons muzikale buikgevoel doet de rest.
Performance artieste Cosey Fanni Tutti is ½ Chris & Cosey en maakt deel uit van de experimentele avant garde/industrial band Throbbing Gristle wiens ‘20 Jazz Funk Greats’ uit ’79 (los van de misleidende titel) – als een klassieker wordt beschouwd. Cosey Fanni Tutti – een naam die ze ontleende aan de opera ‘Cosi fan tutte’ – was daarvoor actief in COUM Transmissions in de periode ‘1969-1976’ waar ze mede oprichtster van was. Hun spraakmakende show ‘Prostitution’ - die handelde over de porno- en seksindustrie - werd gepresenteerd in 1967 in het Londense ICA (Institute Of Contemporary Art) en leidde zelfs tot debatten in het Britse parlement.
Cosey Fanni Tutti zal tijdens BRDCST volop praten over haar autobiografie ‘Art Sex Music’ die handelt over moraliteit, pornografie en kunst. Het boek verschijnt via het prestigieuze Faber & Faber dat eerder ook ‘Girl in a Band’ (Kim Gordon), ‘Song Reader’ (Beck Hansen) en ‘Bonnie ‘Prince’ Billy’ (Wild Oldham) uitbracht.
Toegang is gratis volgens het principe ‘Eerst komt, eerst maalt.’
Dit geldt tevens voor zij die in het bezit zijn van een Limited BRDCST Festival Pass.